lørdag 12. desember 2009

Oj Oj Oj, lenge siden jeg var her gitt...

Jøss, her har det vært stille en laaang stund nå... Skal prøve meg litt igjen som blogger da, bedre lykke denne gang får man vel prøve å si.. Mye har skjedd på dette året, vi er jo blitt en familie på 4 etter at lille Eskil kom til verden 15 oktober 2009 :) Han kom etter en litt røff høst hvor det har hendt mye.

Regner med dere alle vet at vi ble ganske hardt rammet av svineinfluensan, både på oss selv og at grisen fikk det. Hele greia startet fredag 2 oktober, jeg hadde akkurat blitt ferdig med en uke grunnskolepraksis (hvor jeg stortrivdes!). fredag kveld kjenner jeg meg litt dårlig, og tenker at jeg har blitt smittet av Åge som ble dårlig dagen før. Den helga er jeg i ganske dårlig form, og søndag ringer jeg legevakten for å få råd ettersom jeg er i uke 36-37 av svangerskapet. der får jeg høre at dette ikke høres ut som svibeinfluensa og at jeg får bare holde senga å stå ut løpet.. Onsdag er jeg ikke bedre og ringer legevakta på nytt, joooda denne gangen får jeg komme inn til en sjekk. Jeg reiser hjem fra legevakta den kvelden uten å ha funnet ut hva som feiler meg, men lungebetennelse er det iallefall ikke blir jeg forsikret om. neste dag er jeg enda verre og klarer nesten ikke komme meg opp av senga. samme dag får Åge telefon om at han har testet positivt på svineinfluensa. Torsdag kveld blir det på nytt tatt kontakt med legevakt og når de hører at Åge har svineinfluensa blir det snakk om innleggelse av meg med en gang. Jeg drar innover til Levanger og blir testet for både det ene og det andre.. De sjekker blant annet fosterlyden og den måler de til 186, ikke bra! Jeg blir dermed innlagt med svineinfluensa og lungebetennelse... Dah, enn om noen kunne sjekket dette tidligere! Aldri vært så dårlig tidligere jeg, hadde to helt forferdelige uker! Tirsdag 13.oktober blir jeg skrevet ut og får hjem, dette er samme dag som all grisen til Åge blir slaktet... Svigermor hentet meg og da vi kjørte forbi Skogn så vi slaktebilene kjøre fra fjøset hans. Jeg fikk så være hjemme i to netter før lille Eskil vår ville ut. Det var godt at han kom da, men jeg er også glad han ikke kom tidligere :)

Ingen kommentarer: